۲۶ مرداد ۱۳۸۹

سازمان عفو بین الملل سنگسار یک زوج جوان را که درلایت قندوز افغانستان توسط جنایت کاران طالب سنگسار شد محکوم کرده است


سام ظریفی مسئول بخش آسیا واقیانوسیه سازمان عفو بین الملل این سنگسار را جنایت فجیع خوانده وگفته است اعمال خشونت آمیز نیروهای طالبان وسایر گروه های شورشی نسبت به مردم افغانستان به شدت افزایش یافته است.

این زوج جوان مسکونه منطقه ملاقلی در ولایت قندوز که به دلیل داشتن رابطه عشقی باهم فرار نموده بودند تو سط افراد طالبان دستگیر وپس ازآن دربازاری درهمین ولسوالی که تحت کانترول این جنایت کاران می باشد بافتوای شخصی که ادعای رهبری این گروه را درمحل دارد، سنگسار شد. به گزارش سازمان عفو بین الملل این نخستین سنگسار درافغانستان پس ازسال 2001 میلادی است.

سام ظریفی مسئول بخش آسیا واقیانوسیه سازمان عفو بین الملل این سنگسار را جنایت فجیع خوانده وگفته است اعمال خشونت آمیز نیروهای طالبان وسایر گروه های شورشی نسبت به مردم افغانستان به شدت افزایش یافته است.

بنابه گزارش عفو بین الملل، این سنگسار دوروز پس از آن اتفاق افتاده است که شورای علمای افغانستان، ازدولت خواست تا اجرای مجازات های اسلامی که " حدشرعی" نامیده میشود، به عنوان " امتیازی" به طالبان باهدف پایان دادن به درگیری ها دراین کشور به اجرا درآورد. ازاینجا معلوم است که شورای علمای افغانستای نیز با تبانی نیروهای جنایت کار طالب میخواهند افغانستان را یک بار دیگر جهنمی برای مردمان این کشور سازد. سام ظریفی ازدولت وشورای علمای افغانستان خواسته است، این سنگسار را محکوم کنند وبا همه موارد مشابه که با حقوق بشر مغایرت دارد مقابله کنند.
عفو بین الملل به نقل ازمقام های محلی نوشته است؛ این زوج به پاکستان فرار نموده بودند ولی پس ازآنکه خانواده هایشان با ازدواج آنها موافقت کردند، به منطقه برگشتند؛ اما دادگاه جنایت کاران طالب آنها را به سنگسار محکوم نمود. سازمان عفوبین الملل هشدار داده است که دولت افغانستان نباید حقوق بشر، بویژه حقوق زنان واقلیت هارا قربانی صلح با گروه شورشی طالبان کند.
حامد کرزی که همیشه جنایت کاران طالب را برادران خود قلمداد میکند؛ چند روز پیش برای امتیاز دهی بیشتر به جنایت کاران طالب. کانفرانسی را با شورای علمای افغانستان که درتبانی با این گروه دهشت افگن قرار دارد دایر کرد ونتیجه آن شروع همین کشتار مردم بی گناه وسنگسار زنان دراین کشور است.

0 نظرات شما: