۱۶ خرداد ۱۳۹۰

سادیسم و فقر جنسی عامل قتل یک افسر ایتالیایی در پنجشیر


سرهنگ کریستیانو کونجو افسر پولیس جنایی ایتالیا که از سال 2007 به اینسو در اداره مبارزه با مواد مخدر ایتالیا در کابل فعالیت داشت دیروز در ولسوالی خنج ولایت پنجشیر کشته شد.

منابع شفاخانه امرجنسی کشور ایتالیا در پنجشیر به خبر نگاران گفته اند که این افسر ایتالیایی همراه بایک زن امریکایی ویک افسر پایین رتبه ی ارتش افغانستان برای سیاحت به ولسوالی خنج ولایت پنجشیر رفته بود که مورد حمله مردم محل قرار گرفت وکشته شد.
یکی از خبرنگاران ایتالیایی از کابل چنین نوشته است:
سرهنگ کریستیانو ویک زن امریکایی که از چند سال بدین سو همدیگر را می شناختند برای سیاحت به دره پنجشیر رفتند. در این سفر قرار شد یک دوست افغانستانی آقای کریستیانو که چند سال قبل در اکادمی نظامی ایتالیا در شهر" مودینه" درس خوانده بود وحالا در ارتش افغانستان خدمت می کند نیز حاضر شد آنها را در این سفر همراهی کند.
وقتی آنها به ولسوالی خنج رسیدند با گروهی از جوانان آنجا برخوردند که برای تفریح در منطقه ی گرده هم آمده بودند. جوانان به محض دیدن زن امریکایی که با لباس متفاوت از زنان افغانستان در آنجا رفته بود، دنبال این سه نفر راه افتادند. این سه نفر وقتی دیدند از طرف این گروه از جوانان تعقیب می شوند، مسیر شان را که به طرف "درۀ مُکنی" بود را عوض کردند وخواسته دوباره به مرکز پنجشیر برگردند، ولی این جوانان وقتی دیدند که این سه نفر در حال فرار هستند، مسیر برگشت آنها را مسدود نموده وبه آنها نزدیک شدند.
آنها این سه نفر را محاصره نموده وبعد چند تن آنها به زن امریکایی دست اندازی نمودند. سرهنگ کریستیانو وقتی دید آنها می خواهند به این زن امریکایی تجاوز کنند، اسلحه کمری اش را برداشت وبه سوی آنها شلیک کرد ویک تن آنها را زخمی ساخت. پس از زخمی شدن یکی از این جوانان، آنها از محل فرار نمودند ولی دیری نگذشته که همراه یک گروه مسلح به منطقه برگشتند. پس از آنها آنها دستهای این سرهنگ ایتالیایی را بستند وشروع کردند به لت کوب تااینکه کریستیانو از حال رفت وبعد یک گلوله به پیشانی اش شلیک کردند واز منطقه رفتند.

خشونت وحشیانه

زن امریکایی که با سرهنگ کریستیانو در پنجشیر بوده است، در مصاحبه ی خود با رسانه های ایتالیا چنین گفته است. سرهنگ کریستیانو به خاطر دفاع از یک من کشته شد، او خودش را قربانی کرد تا از یک زن که در معرض تجاوز قرار گرفته بود دفاع کند. برای من واقعن دیدنش مشکل بود، آنها با چوب سنگ به جان کریستیانو افتاده بودند وبه شکل بسیار وحشیانه ی اورا لت وکوب کردند. اورا تاحدی او را زدند که دیگر از هوش رفت، بعد یکی پیش آمد وبا خشونت تمام به سرش شلیک کرد. تصویرش واقعن وحشت ناک بود.

سادیسم و فقر جنسیرسانه های ایتالیا نوشته اند، دربین جوانان افغانستان فقر جنسی بیداد می کند. سالهاست که به خاطر جنگ ونبود یک سیستم اجتماعی همه جانبه، ارتباط انسانی بین زن ومرد از افغانستان رخت بربسته است. رابطه برقرار کردن بین یک دختر وپسر هم، کار بسیار دشواراست واز طرف دیگر نظر به سنتهای حاکم در این جامعه ی قبیلوی وبدوی، عواقب وحشتناکی را در پی دارد. خیلی از مردان به سوی زنان فقط به دید یک جنس، برای رفع تمایلات شهوانی نگاه می کنند. آنها سالهاست زن را ازنزدیک ندیده است وبا زنی ارتباط دوستی بدون مسایل جنسی نداشته اند. در خیابانها هم زنان را در زیرانبوهی از رختهای رنگارنگ وچادری می بینند که اصلا سر وصورت شان معلوم نیست.

به همین دلیل وقتی یک زنی خارجی در خیابانهای شهر کابل ویا مناطق دیگر با لباس عادی ظاهر می شود، انبوهی از جمعیت به دنبالش راه می افتد، آنها در خیلی از موارد فقط میخواهند چهره ی زن را ببینند وبا این دیدن نیاز جنسی شان را رفع کنند. ولی نمیدانند وقتی دنبال یک زنی که از کشورهای غربی آمده راه می افتند، برای این زن غربی چقدر سخت است وترس آور. چون در موارد زیادی زنان خارجی وقتی با این وضعیت دچار می شوند با تماس به دوستانش ویا هم نیروهای بین المللی تقاضای کمک می کنند. آنها واقعن می ترسند. می ترسند مورد تجاوز قرار بگیرند ویاهم اختطاف شوند. ولی برای مردم آنجا عادی است. آنها فقط می خواهند با یک دید هم که شده، به نیاز جنسی شان رسیده گی کنند.

این مشکل در جامعه افغانستان تبدیل به مرض بسیار خطرناکی شده است واکثر زنان افغانستان نیز در کوچه وخیابانها از طرف همین افراد مورد آزار واذیت قرار می گیرند.

ازطرفی، عده ی هم هستند که از این آزار واذیت لذت می برند. آنها در سایه تفنگ بزرگ شده اند ودرخیلی از موارد درکودکی شان مورد آزار واذیت قرار گرفته اند به همین سبب به شکل بسیار نگران کننده ی دچار "سادیسم" شده اند. اعمال که از اینگونه افراد سرمیزند برای خود آنها عادی است وشاید آنها تمام تحقیر وتوهین وآزاری را که در کودکی دیده اند، می خواهند از این طریق جبران کنند. مقابله با این آفت ها در جامعه ی افغانستان کاری دشواریست. از طرف دیگر دولت افغانستان وجامعه ی مدنی به این مسایل در جامعه ی افغانستان هیچ توجهی ندارند. تمام نیروها سخت درگیر جنگ ومواد مخدر ودیگر مسایل می باشند وکمک های چند سال ازطرف جامعه ی جهانی نیز به شکل گسترده ی حیف ومیل شده است.

پس از خواندن این مطالب، برایم قدم زدن در خیابانها سخت بود. امروز کوشش کردم کسی از دوستان ایتالیایی ام را نبینم زیرا نمی خواستم از من بپرسد واقعن جامعه ی شما این قدر وحشی است؟

درحالیکه امروز هویت مردم افغانستان برای تمام مردم دنیا با ترور وتریاک و انتحار عجین گشته است، این مسایل را وقتی به این هویت فلاکت بار اضافه کنیم فکر نمی کنید حتا از دایره انسانیت خارج خواهیم شد؟ فقط فکر کنید.

6 نظرات شما:

سلام بصیر جان؛ تشکر از اطلاع رسانی که می کنی. خیلی دردناک و شرم آور است. ولی ای کاش حقیقت نمی داشت, ای کاش انقلاب نمی کردیم, ای کاش حکومت دینی نداشتیم

واقعادارم ممیرم از اینکه از افغانستان و سرنوشتم با این همه نجاست گره خورده است.

تهیه راپور خوب بود ولی اصلا ادبیات مراعات نشده بودند چون کلمه واقعن...

از این پنجشیری های لوچک توقعی دیگر هم نیست دیروز یکیشان را در برچی کشتند مردم به خاطر همین دلیل و یکی دیگرشان را هم به حد مرگز زدند شاید باید همین کار را کرد

سلام و عرض ادب خدمت بصیر گرامی ،
بسیار خبر متاثر کننده ای بود . به خاطر جهالت چند نفر ، تمامی مردمان یک کشور باید قربانی شوند .
همان احساسی که شما در خیابان داشتید به من چند سال پیش رخ داده بود . یکی از نوجوانان کانادایی در اکانت یوتیوب بنده پیام داده بود که " از تو متنفرم ، برای اینکه پدرم را تو کشتی" .
واقعا نمی دانستم چه بگویم ، واقعا درد آور است ...

nuroozi ......in afghanistan people are living such as animals they dont know whats humanity and humanisim .specially in kabul afghanistan

بايد ديد اين ناهنجاري ازكجا درفرهنگ مسلمانان رسوخ كرده بايد ازهمان جا شروع به مرمت كرد!
روحانيون بايد تعصب كوركورانه جاهالانه 1400ساله راكنار گذارده وبا كمك دانشمندا جامعه شناس ،روانشناسان اجتماعي ، وجرمشناسان اجتماعي مردم متعصب راتشويق به ترميم فرهنگ وحشيانه شان كرد!