۲۲ مرداد ۱۳۸۹

وضعیت فوق العاده در کابل، حمله جنایتکاران کوچی با سلاح های سنگین به جان و مال مردم هزاره


حوزه ششم پلیس در غرب کابل به آتش کشیده شد. از حوزه سیزدهم در پل خشک نیز دود غلیظ آتش برخواسته است. هر لحظه به جمعیت مردم هزاره برای اعتراض افزوده می شود. یک خبر تایید نشده حاکی از آن است که یکی از پسران رحیم وردک وزیر دفاع کار هماهنگی پلیس و کوچی ها را برای حمله بر مردم هزاره انجام می دهد./ ساعت شش عصر به وقت کابل


عکس ازکبیر سالاری
تمام راه های ارتباطی به غرب کابل توسط پلیس و اردوی افغانستان مسدود شده است. دشت برچی در غرب کابل در محاصره می باشد. صدای تیراندازی از نواحی مختلف غرب کابل به گوش می رسد. تاکنون بیش از ده تن از مردم هزاره کشته شده اند./ ساعت پنج و نیم عصر به وقت کابل
عکس ازکبیر سالاری

امروز در منطقه ی دارالامان شهر کابل، کوچیان مسلح به جان و مال مردم هزاره حمله کردند و تاکنون 6 تن از مردم هزاره کشته و 16 تن زخمی شدند.
هم چنان قرار معلومات مردم، بیش از پانزده تن از مردم هزاره اسیر کوچی می باشند که از این میان 3 تن زخمی شدگان توسط اردوی ملی زخمی شده اند.
تظاهرات مردمی از دشت برچی و اکنون در مناطق مختلف مانند کوته سنگی ادامه دارد.

راهپیمایی و اعتراض خودجوش مردم هزاره/ عکس از گتی ایمیج
تمام راه های ارتباطی به غرب کابل توسط پلیس و اردوی افغانستان مسدود شده است. دشت برچی در غرب کابل در محاصره می باشد. صدای تیراندازی از نواحی مختلف غرب کابل به گوش می رسد.
گفته می شود کوچی های مسلح که به مردم در غرب کابل حمله کرده اند، افراد وابسته به ملا تره خیل کوچی می باشند. چند روز پیش نظامیان ملا تره خیل بروی مردم در شهر کابل آتش گشودند که در نتیجه ی آن هفت تن به شدت زخمی شدند. دو تن از زخمی شدگان در شفاخانه جان دادند. خانواده های قربانیان خواهان محاکمه ی ملا تره خیل می باشند و او را مستقیم در کشتن مردم دخیل می دانند.

0 نظرات شما: