۱۹ اسفند ۱۳۸۹

کشتار پناهجویان افغانستانی توسط سربازان احمدی نژاد ادامه دارد


مقام های ولایت نیمروز به خبرنگاران گفته اند، مرزبانان ایران سه پناهجوی افغانستانی را که قصد عبور ازمرز را داشتند به ضرب گلوله کشته وچند تن دیگر  را زخمی کردند.
 گفته می شود شماری از زخمیان  این رویداد که به شفاخانه حوزه ای  هرات انتقال داده شده اند، خبرنگاران در هرات می گویند: “هنگامی که پناهجویان  می خواستند از مرز ولایت نیمروزبه سوی خاک ایران بروند که سربازان ایرانی بر آنان شلیک کردند.”
 در این حال عبدالجبار پردلی، فرمانده پلیس ولایت نیمروز نیز این رویداد را تایید کرده و خواهان پیگیرد قانونی عاملان آن  شده است.
پناهجویان زخمی شده در این تیراندازی به خبرنگاران گفته اند که آنان برای کارگری به ایران می رفتند وهنوز داخل خاک  آن کشور نشده بودند که سربازان ایرانی بدون هشدار بر آنها تیراندازی کرده اند. این افراد می افزایند که مرزبانان ایرانی پول ها ودیگر اشیایی را که پناهجویان باخود داشتند به سرقت بردند.

 این نخستین بار نیست که پناهجویان افغانستان درمرزهای غربی کشور جانهای شان را ازدست می دهند؛ ولی تمام پرونده های کشتار پناهجون افغانستانی توسط سربازان احمدی نژاد از طرف دولت کرزی مورد توجه وباز پرسی قرار نگرفته و واکنش های دولت تاهنوز به اظهار تاسف خلاصه گردیده است. دولت  کرزی درحالیکه همراه با برادارن طالبش افغانستان را به جهنم روی زمین تبدیل نموده است؛ از سوی دیگر کوشش می پناهجویان را ازکشورهای مختلف از جمله استرالیا واروپا دوباره به سرزمین ترور وتریاک وانتحار برگرداند.

فرمانده پلیس ولایت نیمروزمی گوید: “همه روزه ده ها پناهجوی افغانستانی که قصد رفتن غیر قانونی به ایران را دارند توسط مرزبانان این کشور کشته ویا زخمی می شوند.”
سال گذشته یک گروه ازمهاجران افغانستانی که می خواستند به شکل قاچاق وارد ایران شوند دربین کانتینر جانهای شان را ازدست دادند.

 عبدالکریم یک تن از پناهجویان رد مرز شده که این زخمی شدگان را تا شفاخانه هرات رسانده است، می گوید: چندین شهروند دیگر افغانستان در ساحات مرزی خاک ایران کشته ویا زخمی افتاده اند وبه آنان هیچ رسیدگی نمی شود.
 پیش از این نیز چنین رویداد های در مرزمیان افغانستان وایران رخ داده است ومقامات ایرانی در بیشتر رویدادها این افراد را قاچاقبر خوانده اند .
 تا هنوز مقام های دولت و وزرات امورخارجه افغانستان به طور رسمی دراین مورد اظهار نظر رسمی نکرده اند.
 اما پناهجویان در مصاحبه ی با رادیو صدای آلمان، از دولت افغانستان وسازمان ملل متحد خواسته اند که مانع دولت ایران از کشتن پناهجویان افغانستان شوند.

1 نظرات شما:

دردناک است آقای آهنگ، ولی کو گوش شنوا. دولتمردان ما هم در چهار راه ندانم کاری خود را گم کرده اند.