۱۱ اسفند ۱۳۸۹

عضویت لیبی در کمسیون حقوق بشر سازمان ملل به حالت تعلیق در آمد

عضویت لیبی در کمسیون حقوق بشر سازمان ملل  به حالت تعلیق در آمد.  درنشست مجمع عمومی سازمان ملل برای گزینش تحریم ها علیه حکومت دیکتاتور قذافی، 192 عضو این مجمع به تعلیق عضویت لیبی از کمسیون حقوق بشر این سازمان رای دادند.

 این تصمیم به دنبال اعمال خشونت وقتل عام مخالفین حکومت توسط  نیروهای دیکتاتور قذافی گرفته شده است. دولت قذافی در برخورد با اعتراض کننده گان از بدترین خشونت ها کار گرفته وگفته می شود جمعیت معترضان در چندین شهر توسط نیروهای دولتی بمباردمان ویا با ماشیندارهای ثقیل گلوله باران شده است. خبرنگارانی ایتالیایی که از مدت چهار روز بدینسو مشغول تهیه گزارش از وضعیت لیبی هستند، گفته اند که بیش از ده هزار نفر در جریان خشونت ها کشته شده اند ولی با آنهم شاید تعداد کشته شده ها افزایش یابد. 

هم اکنون معترضان کنترول شهرهای: طبرق، بنغازی، زاویه، اجدابیه، مصراته وزاویه را دردست گرفته اند ودرشهر های جنزور وزواره درگیری های شدید ادامه دارد. 

معمر قذافی دیکتاتور لیبی که تنها شهرهای "سرت وطرابلس" را در کنترول خود دارد؛ در مصاحبه خود با شبکه ی " ای بی سی" گفته است که مردم اورا دوست دارد و همه در امن وامان زندگی می کنند.

درهمین حال کمیسیاری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان از یک بحران انسانی در مرز لیبی با مصر وتونس هشدار داده واز جامعه ی بین المللی خواستار کمک های فوری مالی ولجستیکی شده است.

گفته می شود هزاران پناهجوی که در طول درگیری ها درلیبی از این کشور گریخته اند، در مرزهای این کشور با مصر وتونس؛ گیرمانده اند؛ در وضعیت نابسامانی قرار دارند .

0 نظرات شما: