۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰

مردم هزاره در کویته، روز خونین دیگری را پشت سر گذاشتند


مردم هزاره در شهر کویته پاکستان روز چهار شنبه 18.05.2011 بازهم روز خونینی را پشت سر گذاشتند. خبرنگاران در شهر کویته ی پاکستان می گویند؛ در حمله تروریستی امروز هفت تن از مردم هزاره کشته وپنج تن دیگر زخمی شده اند. داکتران گفته اند؛ وضعیت دوتن از زخمی ها وخیم است. 

گفته می شود، اوایل صبح چهار شنبه، زمانی که سبزی فروشان از مارکیت سبزی در سراب رود به طرف مهرآباد بر می گشتند؛ از سوی تروریستان مسلح که در کمین آنها نشسته بودند، مورد حمله قرار گرفتند.
تروریستان بعد از این حمله با موتور سایکل از محل فرار نمودند. پس از این حمله ی تروریستی مردم عزادار هزاره درشهر کویته پاکستان تظاهرات نموده وخواهان دستگیری و به محاکمه کشاندن عاملین این حمله ی تروریستی شدند.

این اولین حمله ای تروریستی بالای مردم هزاره نیست، مردم هزاره دوازده روز پیش نیز در شهر کویته هدف حمله ی تروریستان قرار گرفته بود که در آن ده تن کشته و15 تن دیگر زخمی شدند. این در حالیست که در افغانستان نیز کوچی های طالبان هم اکنون با پیشرفته ترین امکانات نظامی در اطراف مناطق هزاره نشین در بهسود ودایمیرداد وغزنی مستقر شده اند تا بار دیگر این مناطق را مورد حمله قرار داده وبه حمام خون تبدیل کنند.
بااین وضعیت باید مردم هزاره ضمن حفظ یکپارچگی وانسجام در یک برنامه ریزی مشخص برای توقف این کشتار ها تلاش کنند. دراین ضمینه تمام اقشار جامعه ی هزاره وظیفه دارند در خنثی سازی پلان های دشمنان شان در کنار همدیگر قرار گرفته ومانع تضعیف روحیه ای مردم شان شوند.

منبع: سایت مردم هزاره 

0 نظرات شما: