۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰

در حمله ی تروریستی در شهر کویته پاکستان ده تن از مردم هزاره کشته شدند



در یک حمله تروریستی در شهر کویته ی پاکستان ده تن از مردم هزاره کشته وبیش از پانزده تن دیگر به شدت زخمی گردید. این حمله حوالی ساعت 7 امروز 16 ثور 1390 در یک کمپ فوتبال در نزدیکی ” هزاره تاون” بروری صورت گرفته است. 

خبرنگاران می گویند؛ افراد مسلح ناشناس سوار بر موتر های “پیکپ” زمانی که وزرشکاران مصروف بازی بودند، وارد منطقه شده و به شکل بی رحمانه ی با کلاشنکوف بسوی مردم شلیک نمودند.

شاهدان عینی می گویند؛ تروریستان، پس از گلوله باری با کلاشنکوف، سه راکت نیز به سوی مردم پر تاپ نموده وبعد از آن با خونسردی کامل از محل متواری گردیدند.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، زخمی های این حمله به همکاری مردم به بیمارستان محل انتقال داده شده اند، اما منابع بیمارستان به خبر نگاران گفته اند که وضعیت اکثر زخمی وخیم است وممکن است تعداد کشته ها افزایش یابد. در میان کشته وزخمی شده های این حمله، اطفال نیز شامل هستند.

پلس پاکستان تعداد تروریستان را هشت نفر اعلان کرده است.

اکنون منطقه تحت محاصره ی پلیس است وگفته می شود مردم محل به خاطر سهل انگاری حکومت دست به تظاهرات زده اند.
این سومین حمله تروریستی بالای هزاره در ماه جاری در پاکستان است. در روزهای گذشته در شهر کراچی پاکستان نیز مردم هزاره از سوی تروریستان مورد حمله قرار گرفته بودند.

گزارش تصویری

4 نظرات شما:

تروریستان وحشی زنان و کودکان بیگناه را مورد هدف قرار میدهند، این تروریستان وحشی بز دل ترین انسان های روی کره زمین هستند، داماد ملا عمر را آمریکای ها به قتل رساندن ، این حیوانات وحشی مردم بیگناه و غیر مصلاح هزاره را مورد هدف قرار میدهند ، وحشی های تروریست از قوم پشتون و بلوچ بی رحمانه ورزشکاران را در میدان فوتبال هدف قرار دادند، درآنجا زنان و کودکان را نیز مورد هدف قرار دادند

با سلام تازه و خبر تازه قوما عزیز . خبرها حاکی از آن است که بار دیگر جنایتکاران کوچی برای تهاجم دیگر بر سرزمین مردم هزاره آماده شده اند. در خبر ها آمده است که آنان در همکاری تنگاتنگ با گروه های تروریستی طالبان و القاعده قرار داشته و از همه گونه امکانات سبک و سنگین نظامی برخوردارند.

در این شرایط یکپارچگی و انسجام همه اقشار جامعه هزاره لازم و ضروری می باشد. حمله به جان و مال هر عضو جامعه هزاره در هر نقطه جهان باید به عنوان حمله به جان و مال همه مردم هزاره تلقی شده و همه برای مقابله با آن آماده باشند.

شبکه سراسری مردم هزاره ضمن اعلام آماده باش به همه مردم هزاره، از نخبگان جامعه هزاره، روشنفکران و قلمبدستان می خواهد تا برای اعتراض های گسترده از هر راه ممکن علیه جنایتکاران کوچی فعال شوند.

شبکه سراسری مردم هزاره بويژه از آقایان محقق و خلیلی و وکلای مردم هزاره در پارلمان می خواهد تا اختلاف های داخلی خود را کنار گذاشته و همه امکانات خود را برای اعتراض به حمله کوچی ها و توقف کامل و دایمی آن بکار گیرند.
مردم هزاره از زمان به قدرت رسیدن پشتون ها با انوع جنایات روبرو شده اند. آنان به برده گی گرفته شدند، قتل عام شدند، به کوچ اجباری کشانده شده و زمین و دارایی های آنان غارت شده است.

مردم هزاره با همبستگی و یکپارچگی خود و مقاومت برابر تداوم این جنایات باید ثابت کنند که دیگر هیچ ظلم و ستمی را نمی پذیرند.

مردم هزاره قدرت دارند و قدرت آنان در یکجای شدن آنان است

سلام، این همه مشکلات که برای ما مردم افغانستان که هست از دسته دولت مردای افغانستان و خود مردم هست! ما با هم دیگر اتحاد نداریم، ۳۰ سال هست که افغانستان در جنگ داخلی به سر میبرد، مردم افغانستان یاد گرفتن که به نژاد همدیگر توهین کنن و همیشه باهم سره جنگ داشته باشن. چرا مهاجرین افغانستان از دیگر مهاجرین کشورهای دیگر زیاد هست، اگر ما مردم افغانستان کمی قیرت داشتیم کمی وطن دوست بودیم کشور خود را آباد میکردیم با هم متعهد بودیم، کشورهای مسله ایران و پاکستان نمیتوانستن به ما توهین کنن.