۶ اسفند ۱۳۸۹

لیبی همچنان در خون شناور است




درخبرهای رسیده از لیبی نیروهای دولتی امروز برای مقابله با معترضان در شهر زاویه، از سلا ح های خودکار سنگین وموشک های زمین به زمین استفاده کرده اند.
سایت المناره یگانه سایت مخالفان سرهنگ قذافی نوشته است:  نیروهای مزدور به شکل وحشیانه ی به مردم غیر نظامی حمله نموده ودست به تخریب شهر زده اند. در خبرنامه ی این سایت آمده است که هم اکنون صدها جنازه در خیابانهای شهر زاویه مانده است ومردم از ترس حتا نمی توانند آنها را دفن کنند.
یک گروه از پزشکان فرانسوی که در شهر البیضاء مصروف خدمات درمانی هستند به خبرنگاران گفته اند که تعداد کشته های چند روز ناآرامی در لیبی با لای دوهزار نفررسیده است. گفته می شود در شهر های مختلف به خاطر زیاد بودن کشته شده گان، مردم جنازه ها را در گورهای دسته جمعی دفن نموده اند.
در شهر طرابلس وحشت بی سابقه ی حکم فرما ست ودر خیابانها کسی دیده نمی شود. یک شاهد عینی درشهر طرابلس به خبرنگاران گفته است که تک تیراندازان معمر قذافی در تمام نقاط شهر بالای بام ها سنگر گرفته اند وهر کسی که از خانه های شان بیرون شود توسط آنها کشته می شوند. او افزوده است که در گذشته ده ها تن به شمول زنان وکودکان توسط این تک تیراندازان به قتل رسیده اند.
ازسوی دیگر امروز دوکشتی نیروهای یگان ویژه ی اتحادیه اروپا برای نجات شهر وندان این اتحادیه رهسپار لیبی شده اند. گفته می شود بیش از دوصد هزار شهروند اروپایی در شهر های مختلف لیبی گیرمانده اند. امروز تلویزیونها ی ایتالیا تصاویری را پخش کرد که درآنها شهروندان اروپایی که در جلوی فرودگاه های لیبی برای فرار ازاین کشور صف کشیده اند؛ توسط نیروهای پلیس لیبی به شدت لت کوب می شدند.
نیروهای دولتی لیبی در حال تیراندازی بسوی مردم
تظاهرات علیه حکومت قذافی در شهر  بن غازی همچنان ادامه دارد.
نیروهای معمر قذافی مرتکب بد ترین جنایات جنگی شده اند.


0 نظرات شما: