۷ اسفند ۱۳۸۹

لیبی آتش خشم وحمام خون، تعداد کشته به ده هزار نفررسید

خبرهای رسیده از لیبی، معترضان حلقه ی محاصره را بسوی طرابلس پایتخت تنگ تر کرده اند. اما با این حال معمر قذافی دیکتاتور لیبی امروز در جمع هوادارانش در میدان سبز طرابلس ظاهر شد وبرای مردم سخنرانی کرد. قذافی در حالی که بسیار خشن واحساساتی صحبت می کرد، به مردم لیبی گفت وقتی ببینم که مردم مرا دوست ندارد؛ ترجیح میدهم بمیرم. او همچنان درحالی که مخالفان حکومتش را سگ خطاب می کرد هشدار داد که هیچگاه از قدرت کناره گیری نمیکند وآماده است در لیبی بمیرد.

دیکتاتور قذافی در بخش از سخنانش به مردم لیبی گفت: آماده باشند واز کشور شان دفاع کنند. او افزود اگر لازم باشد انبارهای اسلحه را درخدمت مردم قرار خواهد داد وآنوقت است که لیبی تبدیل به شعله ی آتش خواهد شد.

در همین حال خبرنگاران شبکه ی میدیاسیت ایتالیا که دو روز است برای پوشش خبری در لیبی سفر کرده اند، دریک گزارش زنده از شهر بنغازی تعداد کشته شده گان یک هفته درگیری در لیبی را 10 هزار نفر وتعداد زخمی ها را بالای 50 هزار نفر اعلام کردند. این خبرنگاران می گویند که در شهر های مختلف لیبی با داکتران شفاخانه ها صحبت کرده اند وبه اساس آن آمار کشته شده ها را تهیه نموده اند.

ازسوی دیگر در خبر نشر شده درسایت مخالفان دولت سیبی، صدها تن از ماموران ارتش وپولیس را که گفته می شود از فرمان دولت سرپیچی نموده بوده اند؛ توسط نیروهای قذافی به شکل دسته جمعی اعدام شده اند.

وزیر دفاع ایتالیا امروز در یک کانفرانس خبری درشهر روم به خبرنگاران گفت که ایتالیا، انگلستان وامریکا برای پیداکردن راه حلی در جلوگیری از کشتار غیرنظامیان در لیبی هستند. او افزود؛ ظهر امروز بارک اوباما در تماسهای تلفونی اش با دیوید کامرون وسیلویو برلوسکونی دراین باره صحبت کرده است وقرار است به زودی استراتیژی مشخص در این زمینه اعلام شود.

0 نظرات شما: